Programe educaționale

Copilul de 0-3 ani deține “întreg potențialul pentru dezvoltarea sa”, spune Maria Montessori. O putere de creație uriașă din interiorul său îl dirijează să construiască ”omul timpului și civilizației sale”.

Aceasta este vârsta la care mintea absoarbe impresiile din jur cu o rapiditate extraordinară ce durează până la vârsta de 6 ani și cu care nu se va mai întâlni de-a lungul vieții. În această perioadă, se pune baza personalității sale, a funcțiilor cognitive și a abilităților sociale.

În comunitatea Brightivity, copilul tău va interacționa cu o echipă educațională potrivită să îi recunoască nevoile de mișcare, ordine și limbaj. Educatorul Montessori îl observă în permanență și îi ghidează energiile creatoare cu dragoste și grijă.  

Grupă educaționalăGrupă educațională

Atunci când adultul îi permite copilului să îi arate lucrurile pe care le poate face, are loc o dezvoltare incredibilă a independenței funcționale. Energiile creatoare ale copilului au nevoie însă de un mediu atent pregătit de adult pentru a se manifesta corect.  

Mediul Montessori permite activități potrivite cu nevoile motorii, senzoriale, emoționale și de comunicare ale copilului de 1,6-3 ani. Aceste activități sunt cuprinse în cele patru arii de lucru ale clasei: coordonare mână-ochi, viață practică, limbaj și artă.

Parcurgerea materialelor de lucru din cele patru arii are loc treptat, prin contact direct cu mediul și cu respectarea ritmului fiecărui copil. Educatorul Brightivity are grijă ca experiențele pe care le are copilul tău să ofere la dezvoltarea echilibrată, fericită și independentă.  

Vreau să fiu contactat

Mediul autentic Montessori este împărțit în cinci arii: viață practică, activități senzoriale, limbaj, matematică și aria de artă, știință și cultură. Parcurgerea ariilor se face treptat, în funcție de ritmul copilului.

Introducerea în mediul pregătit are loc în aria de viață practică, unde învață cum să aibă grijă de propriile nevoi și de mediul înconjurător și continuă cu activitățile senzoriale, care ajută la identificarea și perfecționarea simțurilor.  

Aria de artă, știință și cultură îl încurajează să cunoască lumea în care trăiește mai departe de ceea ce descoperă prin propriile simțuri. Activitățile concrete îl ajută să absoarbă natural cunoștințe de istorie, geografie, biologie, muzică sau din alte domenii culturale.  

Aria de limbaj oferă primele experiențe de scris și citit și contribuie la dezvoltarea vocabularului. În zona de matematică, copilul are ocazia să interacționeze cu sistemul zecimal și să se familiarizeze cu operațiile de adunare, scădere, înmulțire și împărțire.

În perioada de 3-6 ani, copilul învață cel mai bine prin experiența directă cu mediul. Educatorul îl observă atent și îl ghidează spre activitățile compatibile cu etapa sa de dezvoltare. După o prezentare individuală a materialului de lucru, educatorul se retrage în observare și intervine doar atunci când este solicitat.  

Materialele sunt în așa mod ordonate pe rafturi încât copilul are acces la ele fără a trebui să aștepte ajutorul unui adult. Libertatea de a alege activitățile în funcție de ritmul, nevoile și interesele sale reprezintă o regulă în filosofia Montessori.

Fiecare zi este pretext pentru exercițiile de ”grație și curtoazie”, prin care copiii învață să interacționeze armonios cu cei din jur și cu mediul. Politețea, ajutorul, gestionarea conflictelor, respectul pentru regulile grupului sau față de sentimentele celorlalți sunt comportamente definitorii pentru comunitatea Brightivity.

Activități opționale

Limba engleză

Limba engleză

De la naștere până la vârsta de șase ani, copiii traversează o perioadă senzitivă pentru limbaj, în care dispun de o capacitate enormă de a asimila structuri gramaticale și cuvinte noi. Această perioadă este ideală pentru expunerea la o limbă străină. În anii mai târzii ai copilăriei și în adolescență, va deprinde cu ușurință noțiuni complexe într-o limbă cu care este deja familiarizat.

Activități Multisport

Activități sport

Este în natura copiilor să fie activi și de datoria adulților să le canalizeze energia într-o direcție constructivă. Sportul are grijă pe termen lung de echilibru emoțional, sănătate fizică și oferă copiilor oportunități grozave de a învăța abilități noi: spirit de echipă, curajul de a depăși eșecul, autodisciplină, socializare, încredere în forțele proprii.

Yoga

Curs de yoga

Yoga înseamnă “joacă” pentru copiii: totul se desfășoară ca o poveste distractivă. Practicată într-un mediu necompetitiv, în care toți copiii sunt acceptați și iubiți pentru ceea ce sunt, yoga îi ajută să construiască o imagine de sine pozitivă, să își gestioneze emoțiile, să învețe coordonare și echilibru sau să își dezvolte autocontrolul, atenția și concentrarea. Namaste!

Muzică

Muzică

Expunerea timpurie la muzică poate fi pusă în legătură cu viitoare performanțe școlare, în mod special cele care țin de inteligență verbală, memorie sau abilități de planificare. Muzica are puterea extraordinară de a conecta copilul la momentul prezent și la oamenii din jurul său. Îl ajută să își exprime emoțiile în mod creativ și să dea un sens lumii înconjurătoare.

Vreau să fiu contactat